11 April 2010

Hujung Minggu di Wang Kelian, Perlis


(ambik waktu time nak balik, dalam kalut  terambik gambar pengunjung ini)

kalau semalam aku ke tasik timah tasoh, dan hari ini
rezeki aku untuk bertandang ke Pasar hari Wang Kelian Perlis.
Sudah 9 tahun aku menjejak kaki ke Perlis, tapi aku tidak berpeluang untuk ke sana
apabila dipelawa untuk ke sana oleh mak pengasuh fitrah
aku hanya mampu tersenyum..
Alhamdulillah,
Semua kelengkapan aku dah sediakan sebelum tido
baju fitrah
lampin
bekal susu
kain tuala
air masak
biskut
buah apple kukus
(bedak, losyen, minyak rambut, sikat dll)
dan
aku sediaka bekalan moi(nasi air) untuk fitrah jam 6 pagi,
aku agak kalut sikit pagi ini sebab HB pun ada rancangan untuk ke
karnival PERHILITAN di Taman Negara Pulau Pinang
jam 7.45 pagi aku dah bersiap sedia untuk ke sana dan
ayah pengasuh FItrah datang tepat jam 8 pagi..
Sampai sana aku, dah tersenyum lebar, akhir aku sampai jgk..
waktu kami sampai tu, orang tak berapa ramai lagi apabila jam dah masuk 10 pagi,
kawasan menjadi penuh sesak dengan pelanggan..
Pasar hari disana terbahagi kepada dua iaitu, pasar hari oleh masyarakat thailand di kawasan Thailand
dan pasar hari oleh masyarakat Malaysia di kawasan Malaysia.
Yang datang bukan saja dari kawasan setempat, ada juga yang datang dari seluruh Malaysia
Ada dikalangan mereka yang mengabdikan kenangan didalam foto.


Ini aku beli barang untuk Fitrah...
Bila dah balik kat rumah baru perasaan yang semua barang fitah warna biru, waktu beli kat sana
memang takder niat pun yang nak beli warna yang sama

1 comments:

F U N F A B U L O S I T Y berkata...

dex pernah ke tempat ni! ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...