05 Ogos 2016

HAMIL LAGI

Setelah kakak fitrah berusia 6 tahun lebih, azyy telah disahkan hamil. Alhamdulillah, sesuatu yang tidak disangka kerana sudah 6 tahun kami tidak memprolehi rezeki untuk tambahkan harta dunia dan akhirat kami iaitu anak. Tetapi Azyy percaya percaturan tu adalah terbaik untuk kami. Pernantian itu amat bermakna kerana anak-anak sebenarnya cermin untuk melihat sikap dan perangai kita. Kadang-kadang dengan anak ini membuatkan azyy makin matang dan memperbaiki diri sendiri. 


Dalam tempoh 6 tahun ni, azyy ada masalah datang haid yang tidak teratur. Azyy pernah jumpa doktor berkenaan dengan masalah ini tetapi doktor menyatakan bahawa period azyy adalah dalam lingkungan normal. Dalam masa yang sama, azyy masih lagi memegang status sebagai pelajar, so azyy biarkan sahaja. 

Pada awal tahun 2015, semasa itu azyy menghadiri kursus intensif di USM Penang, Azyy telah terbeli Jamu. Kenapa azyy kata "terbeli", ini kerana azyy bukan jenis yang minat dan sukan ubat. Jamu yang azyy beli ini pun beli ini pun azyy makan tak abis. Azyy prolehi jamu ni daripada kawan sebilik azyy kerana dia pengedar jamu tersebut. Setelah sebulan azyy dapati hadi kembali teratur dan dengan rezeki pada hujun tahun, azyy telah disahkan hamil. 

Azyy bersyukur kerana diberi peluang berjumpa dengan kawan bilik azyy tu. Jamu yang azyy makan itu ialah Jamu Sri Bonda. 

Azyy ambil gambar ni dalam internet memndangkan jamu yang lama
 telah azyy simpankan azyy telah azyy clearkan

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...