29 Disember 2011

BUAH TURUNKAN BERAT BADAN

Buah turunkan berat badan . Sedia maklum dengan khasiat buah yang mengandungi serat tinggi, air dan mengandungi serat tinggi, air dan nutrisi sehingga mampu membuatkan perut menjadi kenyang. Tidak hairan mengapa pakar pemankanan menginjurkan amalan memakanan buah sebagai pelengkap hidangan dalam diet harian.
Bagaimanapun dalam pilihan pelbagai jenis buah, ada beberapa jenis yang mempunyai kelebihan dalam membantu menurunkan berat badan iaitu grapefruit atau limau gedang, oren, epal, beri, tembikai dan anggur.


   1. LIMAU GEDANG
Kajiam mendapati uah limau besar berkenaan mempunyai asid sitrik yang dapat menghambat kehadiran kalori dalam makanan
Google imej

   2. OREN
Berbanding buah lain, oren dipercayai mempunyai kandungan serat paling tinggi. Serat yang ada dalam buah itu juga adalah dari jebis larut di dalam air dan amalan pemakanan oren mampu mengurangkan keinginan seseorang menikmati karbohidrat.
Google imej

   3. EPAL
Ada kajian mendapati seseorang yang mngambil sebiji epal sebelum menikmati hidangan mampu mengurangkan kadar kenaikan berat badan sebanyak 33 peratus berbanding orang yang tidak mengamalkan.
Google imej

   4. BERI
Buah dari kumpulan beri adalah antara jenis buah yang kaya dengan kandungan antioksidan dan dapat meningkatkan kadar metabilosme tubuh.

Google imej

   5. Tembikai
Buah ini terdiri daripada 92 peratus air dan mampu memberikan signal kenyang kepada otak dalam tempoh singkat apabla reseptor didalam perut terangsang
Google imej

   6. Anggur
Kandugngan antioksidan di dalam buah ini mampu mencegah gula di dalam darah menjadi lemak. anggur juga mencegah pembentukan lemak di dalam perut
Google imej

1 comments:

azzad berkata...

jom melancong
www.azzad-cuti.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...